Vragen over rekeningen – Kring Arnhemse Apotheken

Vragen over rekeningen

Eigen risico

Medicijnen vallen onder het eigen risico van uw zorgverzekeraar. Meer informatie hierover vind u hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/eigen-risico-zorgverzekering

Vragen over de rekening van uw zorgverzekeraar kunt u het beste aan uw zorgverzekeraar stellen.

Eigen bijdrage

Soms moet u een eigen bijdrage betalen voor een medicijn. Dit is omdat vergelijkbare medicijnen in prijs kunnen verschillen. De overheid stelt dan een maximale vergoeding uit de basisverzekering vast. Is de prijs van een medicijn hoger dan deze vergoeding, dan moet u bijbetalen. Dat is de eigen bijdrage. Hiervoor kunt u bij sommige verzekeraars een aanvullende verzekering afsluiten. Vraag naar de mogelijkheden bij zorgverzekeraars en vergelijk verschillende aanvullende verzekeringen. Doe dat ieder jaar als de zorgverzekeraar u in november de nieuwe zorgverzekering aanbiedt.

Vanaf 1 januari 2019 betaalt u maximaal €250 als eigen bijdrage voor medicijnen. Vóór 2019 was er nog geen maximum, waardoor de eigen bijdrage soms hoog kon oplopen.

Hierbij tellen alleen de eigen bijdragen mee voor medicijnen die de zorgverzekeraar  (gedeeltelijk) vergoedt. Gebruikt u andere medicijnen die niet volledig of gedeeltelijk vergoed worden? Dan tellen deze kosten niet mee voor de maximale eigen bijdrage van € 250. Die medicijnen betaalt u volledig zelf.

Als er een eigen bijdrage op een medicijn zit, herkent u dit aan het extra etiket dat de apotheek op het medicijndoosje plakt. Onze apotheekmedewerkers zullen dit met u bespreken.

Meer informatie vindt u op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/vraag-en-antwoord/welke-medicijnen-krijg-ik-vergoed.

Geen vergoeding

Medicijnen die in de vrije verkoop zijn, worden in de regel niet vergoed. Soms is bij chronisch gebruik toch een vergoeding mogelijk. Vraag hiernaar bij uw apotheek.

Apotheekrekeningen

De administratie van Kring Arnhemse Apotheken wordt verzorgd door de centrale administratie op locatie Apotheek Witteveen. De administratie is maandag, dinsdag en donderdag tussen 8.00-12.00 en 13.00-17.00 bereikbaar op telefoonnummer 026-3760188.

Sinds oktober versturen wij de rekeningen digitaal. Dit is veilig en ook nog eens beter voor het milieu. Het is belangrijk dat we beschikken over uw e-mailadres en mobiel telefoonnummer, zodat we uw factuur via een veilige e-mail kunnen versturen. Lever daarom de antwoordkaart ingevuld bij ons in. Wilt u uw factuur niet per e-mail ontvangen? Geef dit dan aan ons door.

Meer informatie vindt u hier.

Instructievideo